Mormor 80+

I dag fyller min mormor 80 plus någoting! Hon är pigg som en mört och röker värre än en snål på en tobaksfabrik. Här hemma kallas hon Gamla mormor och Cirkusartisten har döpt sin sköldpadda till Ingegerd efter henne pga att att sköldpaddan är lika skrynklig som Gamla mormor.
Vi har diskuterat fram och tillbaka vad vi ska ge henne. I morse kom Artisten på lösningen:
-Vi kan ge henne sådana som Anki äter.
-Vad äter Anki?
-Ja, sådana så man inte behöver röka längre.
-Aha, nikotintuggumi!
-Ja, det skulle hon bli glad över!
Nja, jag vet inte det... Har man rökt i snart 70 år så dör man troligtvis om man slutar röka. Men nikotintuggumi ska hon absolut få för jag vet inte vad man ska köpa till en som har allt.

Visste Ni att jag ska bli farmor? Här är nedan är bildbeviset. Ska bli otroligt spännande när Artisten förklarar för Direktören att han ska bli farfar. Vi håller redan på att boka in terapi-tid för Direktören efter att Artisten förklarat för honom att han önskar sig Christer Sjögrens dubbel-cd i födelsedagspresent...
image347

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0