Kalle Anka!

För en vecka sedan ungefär så kom Artisten springandes med en briljant idé tyckte han:

-Mamma kan vi inte se på DVD´n "Musses jul" istället för Kalle Anka på jul?.
-Säg aldrig mer så!!!! Från och mer nu får du inte se på tv i december förrän det är Kalle Anka på julafton.
Direktörn höll givetvis med Artisten.

I dag när vi klädde granen så frågade Artisten samma sak igen.

-Snälla mamma kan vi inte se på Musses Jul istället på julaton?
-Du säger du så en gång till kommer jag att skriva en motion till Riksdagen där jag föreslår att vi ska införa barnaga och att internatskola blir obligatorisk i svenska skolsystemet och det kommer inte finnas en enda elektrisk grej inom skolvärden och när du kommer hem på jul kommer du grina efter att få se på Kalle Anka på jul.

Tyvärr tror jag inte han fattade riktigt vad jag menade men dagen är förstörd i vilket fall.

Tycker ni att granen är sne? Kanske lite.
Nu är den klädd i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0