Posten har kommit!

I dag fick jag post från svärmor. Detta:

Tre män var på en skogstur när de plötsligt kom till en stor, brusande älv.
De måste komma över till den andra sidan men hade ingen aning om hur de
skulle kunna klara av det.

Den förste mannen bad till Gud:
Käre Gud, ge mig styrka att korsa den här älven!
Och Pang! så gav Gud honom starka armar och ben. Han kunde simma över
älven på två timmar, trots att han höll på och drunkna flera gånger.

Då sa näste man: Käre Gud, ge mig styrka och verktyg så jag kan korsa
den här älven!
Och Pang! så gav Gud honom en roddbåt, han klarade av att ro över
älven på en timme, även om båten var på väg att välta flera gånger.

Den tredje mannen hade sett hur det hade gått med de två andra, så han
bad också en bön: Käre Gud, ge mig styrka, verktyg och intelligens så
jag också kan komma över älven!
Och Pang! så skapade Gud om mannen till en kvinna.
Hon kollade kartan, gick några meter uppför älven och promenerade över bron.

  



Kurser för män 2008
Folkhögskolan fristående kurser för män HT-08
Kurs 1

Hur man fyller på ispåsar
Kursen går igenom varje arbetsmoment med diabilder.
Kurs 2

WC-papper. Är det sant att toalettpappret växer ifrån pappershållaren?
Diskussionsgrupp
Kurs 3

Är det möjligt att lyfta upp toalettringen innan urinering? Och hur lägga ner den igen efter urinering?
Mycket praktiska övningar
Kurs 4

Efter middagen: Flyger de smutsiga tallrikarna själva till diskhon?
Lösningar och exempel på videoband.
Kurs 5

Lär dig att hitta saker, börja med att ställa dem på de rätta platserna istället för att gapa och vända hela huset upp och ner.
Öppet forum
Kurs 6

Att ge blommor till din älskade skadar inte din hälsa
Bilder och ljudband
Kurs 7

Våga fråga efter vägen när du inte hittar
Berättelser ur verkliga livet.
Kurs 8

Är det genetiskt möjligt att hålla tyst när frun kör bilen?
Körsimulator
Kurs 9

Lär dig skillnaden på fru och mamma
Rollspel
Kurs 10

Hur man lär sig att älska shopping?
Andningsteknik, meditation samt mental träning.


Kommentarer
Postat av: Brorsan

Historien om älven var gammal, men kurserna var ju fantastiska!
Själv borde jag gå kurs 10 och 5.
Och kurs 6.
Kanske t.om kurs 7.

2008-05-29 @ 23:30:31
Postat av: Fjällman

Inte kurs 7, kurs 8 ska det vara...

Kurs 4 på grekiska?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
kursiv

2008-05-29 @ 23:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0