Cupcakes och jul.

I kväll ska jag advenstpyssla, julgodis och så har jag lust att göra fina cupcakes. Men jag vet att tiden inte hinner med mig så det sista får nog utebli. Men en som kan detta med Cupcakes är Blixtman. Tala om sugarsweet pictures!!!
http://blixman.blogg.se/

Julgodiset som tillverkas i kväll är Mârtensgodis och det Direktörn ska vara ända fram till jul!!!!!

5 dl vetemjöl
4 dl florsocker
1 ½ dl kakao
½ tsk vaniljsocker
1 ½ dl vatten
125 g kokosfett
5 ½ dl socker
Smält sockret, kokosfettet och vattnet i en kastrull. Blanda under tiden ihop mjöl, kakao, florsocker och vaniljsocker. Häll sedan kokosblandningen i mjölblandningen. Rör snabbt ihop det och se till att det inte klumpar sig. Häll ut smeten på en plåt med smörpapper på. Bre ut smeten tills den är ca: 1-1½ cm tjock.
Låt den svalna lite och skär den sedan i bitar.


Bilden är från http://www.skapligtenkelt.se/index.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0