Inte vattenskadat tak också!!!!

Artisten kommer in till mig:

-Mamma det är blött i min säng och på golvet...
-Oj då vad har hänt?
-Vet inte.
-Okej får jag se.

Går in och hittar en stor blöt fläck på golvet och på sängen... Hmmm börjar tänka...

-Har du haft vatten här inne?
-Nej mamma.
-Clooooooooooownen kom hit!!!!!
-Ja va äla mama?
-Har du haft vatten inne i Artistens rum????
-Nälu mama dä ha ja inte.
-Är det riktigt säkert det????
-Ja lu dä ä lä!!!!!
-Okej du kan gå och lägga dig igen.
-Men du Artisten är det säkert att du inte har haft vatten här inne?
-Näää det har jag inte.

Okej, nu blir jag riktigt nervös och får in Direktörn från hans älsklingställe, garaget. Jag misstänker nämligen att det läcker in vatten från taket. Fattas bara det också från alla fel vi hittat på detta hus...

-Artisten, kan jag få se på lakarnet som var i sängen....
-Nä mamma det är i tvättstugan.... Jag bar bort det.

Nu börjar mamman i Familjen Cirkus, som varit med förut sticka ut mamma-antennerna:

-Öhhh, okej nu har du en sista chans att rädda ditt eget skinn!!!! Har du haft vatten i ditt rum????
-Nääääääää mamma det har jag inte allllllllllls haft!!!!!!!!!!!!!
-Förstår du vad jag säger? Du har en sista gång på dig och berätta vad som har hänt, jag hatar verkligen lögner och det vet du!!!!!???!!!

Artisten skruvar på sig som en metmask på en iskall fiskekrok och mitt i detta kommer Direktörn:

-Vad är det som händer varför ska jag komma in?
-Tyst Direktörn jag ska höra svaret från Artisten först!!!! Artisten VAD HAR HÄNT!!!!!!!
-Men men jag.....
-FÅR JAG SE PÅ LAKARNET!!! NU!!!!!!!!!!!

Får lakarnet i mina händer och vecklar ut det. På lakarnet är det ritat en stor röd cirkel och en massa sträck...

-OCH HUR HAR DETTA KOMMIT HIT???? frågar en hysterisk mamma som innerst inne är glad att det inte regnar in genom taket men uppgiven över att sonen i huset ljuger och samtidigt stolt över att sonen försöker rätta till sina misstag...
-Men mamma.... Det bara blev så....

....eller hur!


Nu ligger sonen i huset i sin säng och det enda han får göra är att titta i taket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0