Misslyckat julgodis!

När hela tjocka släkten firar jul så tar varje familj med sig några uppdrag till julbordet. I år har jag ansvar för bla julgodiset.
Det har aldrig blivit så fel som detta år!!! Hur lyckas man misslyckas med ALLT???
Jag menar allt!!!
Först gjorde jag "Strykande Åtgång". Den stelnade inte och för att misslyckas extra mycket gjorde jag dubbel sats.
"Rocky Road Fudge" är något jag gjort många gånger och anser att det är ett säkert kort. Även den blev misslyckad. Blev bara en enda står hög med klet!
Men jag körde allt i mixern och tänkte "Ja ja, det får bli småkakor istället av dreten." Tror ni inte att jag glömde dem i ugnen och marsmallows tål nog inte så hög värme....
På julafton blir det no att sponsra Marabou och köpa några Paradis & Aladdin.
Allt är COOPs fel. Hade de haft Minimarsmallows så hade inte Rocky Road Fudgen blivit så kletig!!!




Kommentarer
Postat av: viktoria

Hej HOpp Anna

Här har du ett helsäkert kort,,,Du kan inte misslyckas.. du kan t.o.m få 2..

Köp Rice Crispies (flingor) smält choklad av den sort du önskar. Rör i Rice Crispies och sätt dem i formar.. SUpergott.

Nästa tips. Smält mörk choklad bred på ett bakplåtspapper mellantjockt lager. När det stelnat smälter du vit choklad och brer på.. innan detta har stelnat strör du på krossade polkagrisar. Skär i lagoma bitar,. (skall bli rätt så tunna.. ca 4-5 mm höga bara..

ROcky road är ju ett annat lätt tips.. SMält mörk choklad och kasta i marschmallows, pistagenötter, dumlekolor och kanske lite jordnötter. Låt stelna och skär i bitar..



Lycka till

KRamis

Viktoria

GOd Jul

2009-12-21 @ 10:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0