Retro Oxfilé!

I kväll har jag varit på en mycket trevlig fin middag. Temat för middagen var RETRO.

Till förrätt var det löjromstoast.
Huvudrätt var Oxfilé med potatisgratäng och pepparsås.
Efterrätt vaniljglass med môlter (hjortron för er som endast förstår svenska).

Allt var supergott!!!

Nu till en liten detalj. Drycken. Det serverades rödvin till oxfilén. Jag efterfrågade ett alkholfritt alternativ.

-Ja, det finns julmust.

Jag älskar julmust, det är något av det godaste man kan dricka efter vatten. Jag gillar även oxfilé, som för övrigt är en av de få köttbitar som byter kön vid 50% av alla stycknigstillfällen. Men julmust och oxfilé tillsamman??? Hur många i världen har provat detta??? Jag vet endast två. Den andra än mig själv är Scrapbooking-Micke, som för övrigt tyckte jag skulle blogga om detta.

Jag måste tillägga en sak. De serverade is till julmusten... Hur fel kan en retromiddag bli???? Tur det var trevligt sällskap!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0