Dagens bild 090216!

-FÖRSTA GÅNGEN-

Ja ni, skidåkning är inte som med cykling. Cyklar man inte på 21 år så tror jag att man fortfarande kan den dag man sätter sig på sadeln igen.
I dag när jag körde till golfbanan så tänkte jag:
-Ja, man kanske skulle anmäla sig till tjejvasan någon gång. Det borde man klara.

Ja ni, sen kom verkligheten tillbaka som en snöboll i sommarvärme.
Fy faan rent ut sagt vad kass jag är på skidor! Jag tävlade för tusan i skidåkning när jag var yngre. I dag så var jag tänkt att gå tillbaka till bilen efter 100 meter. Man säger att man kan vara vig som ett kylskåp. Kylskåp har gångjärn och några delar går att röra på ett kylskåp. Jag är så stel så att man får bända ut armarna från kroppen och dra fram benen. Det är i dag det. I morgon kommer jag vakna i fosterställning och direktören får hämta kofoten för att få mig till badrummet och upp på toastolen.
Men tack som faan brorsan för skidorna! Jag ska inte ge upp så lätt utan plåga mig ut till golfbanan igen. Någon gång. Det var finfina spår om någon vill åka tid och åka.

Clownen och min pappa var med ett tag ute i spåret men de hängde inte med i min fart hahaha, eller skämdes dom?
Sen när jag kom till bilen var de inte där. Men var tusan..... tänkte jag. Måste få bilnycklarna så jag får byta skor!!!! Och var var de? På kansliet och fikade. Så klart Clownen har sett till att hon fick saft och kakor. Varför vara ute och slita sig svettig när man kan sitta inne o dricka saft.


Kommentarer
Postat av: VeronikaP

Härligt Anna!

Men du har inte skidor från 80-talet som jag har iaf. Inser att jag är som min pappa var när jag var liten... Pinsamt dålig med skidor från 1800-talet!

2009-02-16 @ 18:29:16
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Heléne

Mycket härligt! Jag är inne på min tredje dag nu och tycker själv att jag börjar bli rena fartvidundret :) :) :) Du får helt enkelt ta med dig skidorna och så tar vi en runda varje dag innan du öppnar butiken! Och sen blir det rullskidor i vår :)

2009-02-16 @ 23:57:33
Postat av: FridaK

Jag är imponerad av alla som frivilligt stälelr sig på ett par längdskidor. Jag tycker personligen att det är satans verktyg, och minns med skräck mina tvångsturer i låg-mellan- & högstadiet.

All heder åt dig



kramkram

2009-02-17 @ 10:37:44
URL: http://fridacreates.blogspot.com
Postat av: ulrika_m

Men hallå? Jag flyttar ju söderut till Karlstad just för att slippa såna djävulens påfund och så får jag se att till och med du skidar omkring??? Nåja, du ser i alla fall väldigt hurtig ut. :)

2009-02-19 @ 07:30:01
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0