Äckliga tanten på COOP i Kil!

Ni som tycker om att provsmaka på gratismat i affären och vill fortsätta med det kan sluta läsa nu.

I dag var jag på Coop i Kil. Kollade in tanten i charken. Hon hade plasthandskar på händerna. Allt bra så länge. Men sen förstår ni kommer äckliga tanten på att hon har något i tänderna som inte kommer loss. Hon står där mitt i butiken bakom charkdisken och petar sig själv i munnen. Jag blev helt förtrollade och bara stirrade. Okej nu byter hon handskar och tvättar händerna osv tänkte jag. Nähä där hade jag fel. Hon tar ut sina fingrar ur munnen och fortsätter skära ostbitar och plockar upp ostbitarna med sina tandfingrar och lägger dem på ett fat som hon placerar på charkdisken som vi kunder ska provsmaka av under torsdagen helgen före lön. Självklart ställer hon dit en kopp med tandpetare så vi kunder ska ta ostbitarna med dessa. Det ska ju vara hygieniskt!

Jag kan inte sluta stirra och när hon tittar upp på mig skakar jag på huvudet och går. Hon fattar ingeting och fortsätter med sitt.

Nu till frågorna:

Varför gick hon inte bakom ur mitt synfält?
Varför tvättade hon inte händerna och bytte handskar?
Varför använde hon inte tandpetare, hon hade dom ju ändå där!??! Eller gjorde hon det och ställde tillbaka den i koppen?
Hur många gör så som handskas med livsmedel varje dag?

Tur för henne att jag glömde kameran hemma!

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh FY!

Tänkte du inte efteråt att "Varför sa jag inget?". Jag bannar ofta mig själv i efterskott och tycker jag är lite flat i situationer. Du skulle ringt hennes chef... morr

2009-01-22 @ 10:51:03
URL: http://lina.bingmert.se
Postat av: ulrika_m

UÄÄÄÄK! Jag som ALLTID provsmakar - särskilt ostar! Nej, det är det slut med nu. Tack för varningen.

2009-01-22 @ 13:03:19
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot.com
Postat av: Evanlo

Just av denna anledning har jag jättesvårt att provsmaka i butiker! För att inte tala om bjudskålar på restauranger, vid prover har det hittats både urin- och fecesbakterier. Vad hände med att tvätta händerna efter toabesök?

2009-01-22 @ 15:55:33
Postat av: Ulwa

Blä och usch! Ännu en anledning att inte provsmaka. Tack för varningen!

//ulwa

2009-01-22 @ 20:16:19
URL: http://ulwasscrapbooking.blogspot.com
Postat av: Busan



Jag kräks!!!

2009-01-23 @ 07:55:49
Postat av: Anette L

Jag mår pyton.

2009-01-23 @ 17:05:45
Postat av: lambisoft

Jag är du nog att leva efter filosofin att det jag inte vet har jag inte ont av... tror det är vansinnigt vanligt med äckleri i livsmedelsbranschen. Vill helst inte veta hur köket eller kocken ser ut på restaurangen där jag ska äta.

2009-01-30 @ 16:05:59
URL: http://lambisoft.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0