Avskeda en fyraåring?

Okej, nu är det dax igen... För ännu en trotsperiod. Nu är det dax för Clownens fyraårstrots. Hon är numera en trumpen, sur Clown.
Hon ska klä sig helt själv, ingen får visa vad hon ska ta för kläder. Vi kommer till dagis med stumpbyxorna UTANPÅ byxorna.
Hon ska inte städa.
Hon ska inte gå ut.
Hon ska inte sova, hon ska inte titta på insidan av ögonlocken och hon ska inte vila. Hon ska ligga o stirra i taket.
Hon ska inte äta maten jag lagar till henne. I dag skalade hon den stekta potatisen för "skalet" var äckligt för att sedan stoppa det i munnen.
-Varför äter du skalet du tog bort om du inte tycker om det? frågade jag.
-Åh det glömde jag bort, svarar hon.

Jag är hennes chef och jag kan inte avskeda henne för dåligt uppförande och orsak till upplopp. Jag får bita ihop käkarna så tänderna knastrar. Vi har haft många arbetsplats- och planeringsmöten här hemma och inget hjälper. Att vara morsa är världens svåraste jobb. Psykbrytet är nära!


Kommentarer
Postat av: elma

Och vi har precis börjat komma in i 2-årstrotset. Oh my god! Det tjuras och suras och slängs på golvet. Som om det hjälper och som om han någonsin kommer få som han vill bara han slänger sig ner på golvet och gapar. Gaaah!!

2009-01-12 @ 16:49:51
URL: http://www.elmaa.wordpress.com
Postat av: Busan_x



Ååå, sötnosen, hon känner nog på sig att du har varit olydig i dina tonårsdar och vill ge igen lite... ;)

2009-01-12 @ 20:18:02
Postat av: Sonja T

"Been there, done that"... jag log brett när jag läste dina rader - det skulle kunna ha varit mina egna rader för några år sedan när min var i den åldern:) Tänk att precis alla barn ska igenom samma skede o det är verkligen en kamp...:) Men oftast slutar det faktiskt väl, det blir folk av dom där envisa ungarna med;)



//Sonja

2009-01-16 @ 18:34:42
URL: http://sonja-365foton.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0