Döda fiskar!

Okej, idiotförklara mig gärna. Men hur fungerar döda fiskar?
När en människa dör så sjunker hon till botten om hon ligger i en sjö. Efter ett tag flyter hon upp till ytan och polisen kan fiska upp kroppen.
Flyter fiskar upp till ytan när de dör? De gör de inte vá? Har aldrig sett döda fiska flyta runt. Ungefär som att det skulle sitta massa kattskelett i träden. Kattskrället kommer alltid ner.
Men när jag har elfiskat i älven då flöt fiskarna bra.
Bara en tanke som slog mig när jag läste denna artikel. För vem vill se sådana bjässar flyta runt?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min mamma påstår att hon hittar döda gäddor ibland som flyter runt för att det inte gått hål på luftblåsan. Då smäller hon till dem och och poff, så sjunker de ner i sjön. Vet ej om hon fantiserar eller om detta är sant men det har hänt att hon skickar en bild via mobilen på döda gäddor som flyter omkring för att visa min sambo att det faktiskt finns fiskar i sjön. Kram. Kusin M.

2009-07-20 @ 18:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0