Jacob Bengtssons blogg!

Efter ett tips från Sara så vidarebefodrar jag här med ett skratt-tips till er: Jacob Bengtssons blogg! Om ni inte har tid att läsa alla inlägg så tvingar jag er här nu att läsa inlägget om Fredrik Janssons jobbansökningar. Hysteriskt bra skrivna.

"Då och då händer det att den gode Fredrik Jansson inte får svar på sin ansökan. Besviket väntar han vid datorn i hopp om ett livstecken från någon som vill anställa honom. Med rätta är han sårad och ledsen över att Studiefrämjandet ännu inte hört av sig efter nedanstående ansökan:

Hej,

 Jag är intresserad av tjänsten som ledare för Studiefrämjandets skrivarcirkel. Ni efterlyser någon som är en erfaren skribent: Anna säger att jag är jättebra på att skriva. En gång skrev jag en berättelse om en haj. Den var så fin, sa Anna, att hon började gråta. Jag har även skrivit massor med insändare och minst 8 av 10 har blivit publicerade. Som om det inte vore nog med att jag kan skriva barnböcker, jag kan skriva avancerade artiklar också! Jag hoppas att ni nu har förstått att jag är en mycket bra skribent. Eller ska jag försöka övertyga er mer kanske?

Inte nog med att jag är bra på att skriva. Anna säger även att jag är en naturlig ledare. "Du borde vara chef eller ledare eller nåt i den stilen" brukar hon säga. Hon tycker också att jag är stresstålig, flexibel och lojal. Dessutom vet jag massor med saker, som till exempel hur långt det är till månen eller varför fåglar flyttar på vintern.

 Jag är 32 år. Jag kommer att besöka er på onsdag kl. 09.00 för en anställningsintervju.

Om tiden inte passar är ni välkomna att höra av er.

Med vänlig hälsning Fredrik Jansson


 ps. Anna är min flickvän. Hon följer med."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0