Cirkusen fortsätter i turistfällorna i Stockholm!

Först ut denna morgon blev Vasamuseet. Artisten hade läst om det i skolan och ville tid. Han blev inte så väldigt imponerad tror jag. Direktörn ville vara kvar längre och läsa på alla infotavlor men där svek tålamodet för resten av familjen. Vi tyckte nog filmen om bärgningen var bäst.

Som nummer två kom Junibacken och det blev en favorit hos båda de små. Jag tyckte det var hysteriskt mycket med folk. Vi fick köa länge för att få åka sagotåget. Jag hade trott att de skulle vara mer för barna där inne men sagotåget tar ju en del plats.

Trean utspelade sig på Skansen. Där fanns Kattalemunerna, så otroligt charmiga och orädda. Och jag kunde gå på zoo och se på orm utan att nästan få en panikångestattack. Det är stort! Vi stötte på ormchefen själv, Jonas Wahlström him self, när det var skiftbyte i krambåset med ormen och han berättade att alla ormar som man får klappa och krama heter Snoddas så alla kan säga att de har klappat Snoddas:-)

Dagen visdom kommer från Clownen: "Det gröna i sushi är starkt."

Och i dag hände DET. Clownen var tyst i flera minuter. I ett sträck. Det har aldrig hänt förrut. Det var nästan så jag frågade tjejen om hon ville flytta hem till oss och sitta och sminka sig hela dagarna. Det var nämligen det hon gjorde på pendeltåget. Sminkade sig. Clownen satt som förtrollad bervid henne och bara stirrade och så imponerad. Tänk att det var så enkelt att få tyst på henne.

På Vasa:




Junibacken:



Skansen:




Direktörn tycker jag påminner om en säl, är det hårigheten eller kroppsformen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0