Äntligen fattat poängen!

Okej, så här är det. Här hemma har vi en snedvriden genustankegång, dvs som de flesta på denna jord; mannen spikar hus och kvinnan hackar lök. Fine så liksom eller något. Kan ju hoppas att nästa generation tar tag i problemet.

Jag handlar, bär hem varorna och tillagar dem. Ett x antal timmar per år, i många år till kan jag tänka mig att jag gör detta.

Direktörn började visa intresse för snickeri efter vi flyttat in i detta renoveringsobjekt. (Hur tänkte vi liksom... Innan ägde JAG en hammare, han visste inte vad en var...)

Han har åkt land och rike runt för att införskaffa diverse verktyg tex Nya Zeeland och USA. De flesta inköp körs i England tror jag. Jag är nämligen den sista i våran bekantskapkrets som får veta när Direktörn köpt ett verktyg eftersom jag får spasmer och det börjar rycka konstigt i höger ögonvrå.

Nu till poängen. Hur jäkla korkad är jag??? Jag kan ju inte ha alla fåren hemma. Kniven fattas i besticklådan. Felvaccinerad. Slipstenen drar snett.
Fattar ni????
Varför har inte jag åkt på inköpsresa för att få tag i mina verktyg jag behöver i mitt kök??? Jag har köpt ett verktyg till detta kök och det var en el-visp för 249 kr på Konsum eftersom NÅGON har plockat bort själva visparna när köksskåpen skulle flyttas för att golvet lutade någon millimeter snett (ja, vi ska se på Arga Snickaren på onsdag) och för att sedan flytta tillbaka alla köksskåp så alla kökskåp lutar och har dålig passform istället.

Jag försökte lista ut hur Direktörn tänkte i dag... (Ja, jag vet att det är omöjligt men jag har ju redan erkänt att hissen inte går ända upp på vissa i detta inlägg...):

-Så om jag förstått dig riktigt så måste man köpa verktyg utomlands, måste jag åka till England för att köpa den bästa el-vispen?
-Nej men det ska vara kvalité och priset är bättre i andra länder än Sverige.

He he he let´s call Anna Anka och Maria Montazami för nu ska det köpas annat än kuddtofsar vill jag lova!

Hjälp nu hon som HAR VARIT tappad bakom en vagn med diverse köksapparater som man måste ha för att laga mat. Jo för se där, det har vi fått höra här hemma förstår ni i tre år att ALLA dessa jävla verktyg måste man ha för att det ska bli bra.

Oj, nu börjar visst Svenska Hollywoodfru.

see ya!

PS: ser verkligen fram emot Lotta Anderssons tips på köksmaskiner.





Kommentarer
Postat av: Annika

Du har så jäkla rätt, Anna; stå på dig - hela den rosa köksredskapsserien ser ut att tillhöra dig och är nödvändig för att kunna laga den bästa maten! Och, naturligtvis är den billigare i t ex staterna...

2010-04-19 @ 21:27:38
URL: http://annika5064.blogg.se/
Postat av: MONASUNIVERSUM

Det är väl klart att du ska ha allt det där. Och det finns ju liksom inga motargument som han kan komma med.



Lycka till!

2010-04-20 @ 08:19:23
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Barbro Nilsson

Tyvärr kan man inte köpa köksmaskiner i USA pga att dom kör med annan el än sverige. Det går att köpa större snickari maskiner därborta eftersom dom oftast kan kopplas om till 220V men med en liten förlust i hastighet pga att man reducerar frekvensen från 60 Hz till 50 Hz. Detta har min man förklarat till mig. Han är helt underbar, och får också köpa så mycket verktyg han vill eftersom han vet bäst (jag tror att han är släkt med Lottas man som också verkar jätte trevlig och smart).

2010-04-20 @ 17:18:21
Postat av: Kusin M.

Hej. Varför detta tjat om maskiner? Åk till England, LONDON och köp barnkläder istället, mycket enklare och väldigt roligt. Barbro kanske kan passa barnen.

2010-04-21 @ 19:33:24
Postat av: Josie

Finns väl adapter som fixar det där med elen och uttagen ;) Eller har jag väldigt fel?

2010-04-22 @ 12:44:14
URL: http://jrosvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0