I bland är jag smartare och tänker längre än näsan räcker!

Direktörn har ägnat påskhelgen till att leta efter son mobil. I dag frågade han sin dotter:

-Var skulle en idiot och galning lägga ner sin telefon?

Hon hade givetvis inte något svar.

Jag har kommit med massa olika förslag under helgen tex under sängen, i svärmors bil och i tvättkorgen, han har tom letat i vedhögen. Men alla ställen jag föreslagit så säger han:

-Nej där ligger den inte.

Nähä inte det nej.

-Men om du vet var den INTE ligger varför tittar du då inte där du vet att den ligger? Varför tittar du inte i tvättkorgen?
-Men den ligger ju inte där!!!! svarade direktörn.
-Du skulle ju inte ens hitta en liter mjölk i ett kylskåp som innehåller tio liter mjölk, sa jag.

Mutter mutter...

En minut senare kommer Direktörn upp med en mobil som av en händelse visst hittades i tvättkorgen...

Och givetvis är det mitt fel att jag flyttade hans lortiga kläder från badrumsgolvet till tvättkorgen. Här hemma lever vissa grottmänniskor fortfarande under tankesättet att män inte behöver raka sig och att kläder flyttar sig själv.

Direktörn sitter nu och väntar ivrigt på att jag ska blogga om denna händelse så "Fru Lotta Andersson" kan få läsa inlägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0