Lockigt hår!

Vid frukostbordet:

-Mamma, jag vill ha en lockbatong, sa Clownen.
-Vad är det?
-En som gör att det blir lockigt hår.
-Det heter locktång.
-Jaha.

Clownen har en leksakslocktång och Direktörn förklarade att den måste vara varm för att det ska bli lockigt hår. I dag var hon på väg in i duschen med locktången. Varför undrade jag:

-Men det är varmare i duschen så då blir ju håret lockigt, svarade den kloka Clownen.
-Varför vill du ha lockigt hår?
-För att Nicole har det.

Så klart. Det är ju kärleken det.

Direktörn gick ett steg för långt:

-Vet du vad, när du fyller sex år så ska du få gå till en frisör så ska du få permanentat hår.
-Vad säger du???? Det gör man INTE med barn, predikade jag.
-Nähä, jag vet inte... svarade en lumpen Direktör som vill sin Dotter allra bästa.

Nu har jag rotat rätt på min 20 år gamla våffeltång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0