Krupp!

Tredje dagen vi är hemma med Clownen. Vi jobbar i omgångar och sover lite.. Två nätter med hosta som övergår i kräkningar och andnöd. Man är inte lite frustrerad när ens barn är sjuka och man får ingen sömn...

Har ni ett liv som saknar spänning så kan ni komma hit och dela säng med Clownen; man vet aldrig var spyan ska hamna.

När hon hade spytt tre gånger i våran säng så sa det intelligenta Clownen:

-Vi kanske skulle hämta en hink.

Varför gjorde vi inte det efter första spyan... Hjärnkontoret har inte alla fåren hemma just nu kan jag säga.

Men i natt ska jag SOVA. Jag ska sova i Clownens säng för den har Direktörn haft i två nätter men nu är det min tur.

När vi var till läkaren så var det KRUPP som tagit över Clownens kropp. Det är dumt. När hon får sina hostanfall och andnöd så ska vi springa ut i kyla med henne för det vidgar luftvägarna.

Vi har varit väldigt lyckligt lottade när det gäller sjukdomar. Vi är sällan sjuka (om vi inte räknar Clownens Torti Collis) men nu tusan har vi varit sjuka jämt tycker jag.

Håll tummarna för att det vänder snart.


Kommentarer
Postat av: Lottis

Efter år med Krupp på A-mannen så har läkarna lärt mig att de syresätter sig och att det värsta som kan hända vi ett KRUPP anfall är att de svimmar... Även när han vid värsta anfallet fick åka ambulans så syresatte han sig till 92%



Mn det är OTRLiGT jobbigt att vara med om och lyssna på så jag hoppas att clownen kryar på sej!



kram kram

2010-02-17 @ 22:03:05
URL: http://lottis.brohede.se
Postat av: Kusin Carina

Så det finns en förklaring till hennes hemska hosta. Stackars liten!

Egentligen skulle jag kommentera tårtorna i inlägget ovanför men det går inte. Jag gillar "Corpse Bride" mest, så fin. Jag beställer en sån av dig till min 50-årsdag (du har 7 1/2 år på dig att öva).

2010-02-19 @ 12:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0