Kvittot, KVITTOT är hittat!

Direktörn har köpt en Nespressomaskin. För att han kan. Jag har suktat i flera år efter en sådan men det är inte många som har fattat vad gott kaffe de har. Förrän nu. Nu ska ALLA ha en Nespresso. Magnus Uggla, Blondibella och George. Inte vilken George som helst utan GEORGE.


När Direktörn, världens mest ordningsammaste människa (host host) var och hämtade kaffemaskin så klarade han faktiskt att få med sig kaffemaskinen hem och sedan veta var han satt den. Grattis liksom.

För att få tillgång till detta underbara kaffe måste man vara registrerad kund hos Nespresso. Fine, ska det vara fint så ska det vara fint. Registreade oss och beställde kaffe för över 1000 riksadler. Fint ska det vá.

När jag registrerade maskinen så efterfrågade de efter kvittot för vi skulle få 400 spänn att köpa kaffe för. Nu till det jävliga. Det var Direktörn som hämtade maskinen och förmodligen var det han som tog emot kvittot också om det inte var någon äcklig smurf från Sagan Om Ringen-filmerna som var med och tog det (You wish).

Blev ett jävla liv här hemma när ingen ville ta på sig skulden för det bortslarvade kvittot. Broder kom till undsättning. "Det är bara ni kommer till butiken så får ni ett nytt kvitto." Ja just det, någon ska ta sig dit också. Innan 31/1 ska kvitto vara i Stockholm.

Vi skulle kunna tro att jag o Direktörn ligger på långvården och får bara vistas utomhus på söndagar om det är över 25 grader varmt ute eftersom vi inte har hämtat kvittot.

Ja ja kaffe för 400 spänn är ju inte så mycket när det gäller Nespresso. Men det här; att inte ha ordning på papper gör mig galen. Så här har NÅGON sina papper. Jag har köpt pärmar så NÅGON kan sätta in papprena i diverse pärmar. Då lägger NÅGON pärmarna ner och sticker in alla papper under pärmarna. Notera att det står 2007 på ena pärmen. Det är dumt att börja sortera papper när man får dem.

I söndags 31/1 (samma dag som kvittot skulle vara i Stockholm) kom Direktörn:

-Kolla jag hittade kvittot!!!
-Var låg det? muttrade multisura surkärringen.
-Bland mina verktyg. Men det är INTE jag som lagt det där. Det har den gjort som plockat bort verktygen.

Fattar ni???? Han har äntligen förstått att verktygen inte har ett resårband som drar tillbaka verktygen när man använt dem. TJOFF så åker de tillbaka. Utan, det är verkligen en person som plockar undan efter honom när multisura surkärringen tröttnat på att äta fruksot tillsammans med en tigersåg och sågspånsklädda spikkartonger.

Grattis säger vi till det. Han har sina stunder Direktörn. Nästa AHA-upplevelse kommer när han märker att det går att lägga tillbaka verktygen av egen kraft och vilja; minuterna efter man är klar med verktygen och inte säger "Men jag ska ju ha dom snart igen". Vilkt innebär snabbast nästa helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0