Vänskap!

Äkta vänskap är när en person ställer upp vad som än krävs. Jag är en person som litar på personer och ger de flesta en chans eller två. Öppnar mig och ställer upp. Många gånger så blir man även bränd när det gäller vänskap och inte bara kärlek.

När det gäller kärlek så är det okej att gråta, söka tröst och få stöd hos vänner. Hur gör man när man blivit sviken av en vän?

Jag ställde upp för en vän som mådde dåligt. Detta klarade inte en annan vän av och jag fick se vad en del människor går för. Hon bara tryckte personen längre och längre ner och till slut brast det! Jag valde inte sida utan talade om att det hon höll på med var inte okej. Vissa kan säga förlåt och gå vidare, andra inte. Måste vara tuff och kan inte be om ursäkt till personen som mår dåligt utan försöka få med andra vänner också på att trycka ner vännen som redan mår dåligt.
Finner inte ord.

När ska man lära sig vad en del människor går för? Vissa människor går genom livet och aldrig litar på andra människor till 100 %. Men vi; som hoppas och tror att det flesta männsikor är så ärliga som de ger sken av, blir så fruktansvärt besvikna när man upptäcker att vänskap inte är på lika villkor.
Att man aldrig lär sig.

Jag hatar verkligen när en person trycker ner en person som redan mår dåligt. Det är ju då vänskapen behövs som bäst. Jag har åter igen blivit bränd av en vän som jag trodde på men jag ställde upp för en annan vän som behövde mig bättre och det är jag glad för i dag.

Vad betyder vänskap för er?

Styrka till er som ställer upp och gör det som krävs.
♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0