Femte sjukan!

För några veckor sedan så fick Clownen väldigt röda rodnande kinder. Jag trodde det var hennes nya vinteroverall som hon inte tålde. Hon hade nämligen luvan knäppt framför ansiktet och det var bara där overallen berörde huden. Efter några dagar fick hon utslag på kroppen. Då trodde jag givetvis att det var de nya nattlinnen hon fick i julklapp så det blev tvättmaskinen för de också innan hon fick använda dem igen.

Artisten fick en lapp med sig hem att "Den femte sjukan" går på skolan. Har aldrig hört talas om den???? Har ni?

Den smittas inte när man har utslagen eller rodnaderna utan före. Man kan bara få det en gång.

Läs mer här.


Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag hade den när jag var 17 år...... Så jag vet precis :)



2010-01-31 @ 21:26:03
URL: http://agge.blogg.se/
Postat av: Pillan

Robin hade den nu under veckan han med... Men det blev inget mera än kinderna som tur va:-)

2010-01-31 @ 22:20:04
Postat av: Mattias

Jr har haft det, fast hela han blev helt röd. Precis som din clown fast över hela kroppen, stackarn han var röd som en babianröv :)

2010-01-31 @ 23:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0