Ah mä det är ju underbart!

Ni som är småbarns föräldrar vet vad slitit det kan vara ibland. Just nu är ungarna väldigt billiga kan jag lova.

Clownen har varit förkyld i över en vecka nu. De sensate dagarna har hon haft hög feber och hosta så hon nästan spyr. Lagomt smågrinig kan man beskriva hennes humör just nu. Jag vet inte hur många gånger hon är vaken på nätterna för att hosta och få vatten och gråta sig lite.

Lägg där till +33 grader och en morsa som inte tycker att hon ska bada för det kan förvärra förkylningen. Jag ligger nog inte på topplistan just nu. Försöker muta med glass i de svåraste stunderna.

Men i går tog det nog priset. Hon var totalt utsliten vid 17-tiden. Hon fick sova lite i våran säng. Hon vaknade en stund senare och hon fick en dusch och alvedon. Var vaken ett tag och sedan gnäll och host och lite mer sömn. När det var dags för den vuxna parten i denna familj att lägga sig så gav min före detta naturkunskapslärare och numera granne till känna. Klockan 23:03 började han spela något blåsinstrument. Ute, givetvis ska man vara ute och försköna omgivningen kl 23:03 med denna amatörspelning.

Ah mä livet är ju underbart!!!

Men i dag tog jag ett par timmar ledigt från familjelivet och begav mig till Brunskog och Hantverkmässan.  Jag köpte en skurborste, snickarkorv och en stor fet rökt lax från något hemrökeri här från bygden.

Men en av hantverkarna imponerade mig, hon gjorde blommor av bröddeg!!!!




Det var även en dam från Kil som hade gjort en del i cement som jag vill prova här hemma någon gång:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0