Jag - en textförfattare?

Nu ni har jag förlorat oskulden till textskrivandet på riktigt. Jag har varit med och skrivit en text till en dansbandslåt som ska framföras av ett underbart musikaliskt gäng. Det var snabba ryck som gällde och jag och Therese satt några timmar och ni ska veta att det är INTE lätt att skriva låttexter alltså.

Men nu har texten fått godkänt av en känd dansbandskung från Hammrö och han ändrade lite och i kväll är det världspremiär. Det är ett kalajs med gäster från fjärran östern och riksdagen som ska få avnjuta våran text först. URK vad jag är nervös;-)

Men först innan vi ska till Hammrö så ska vi till Taserud på kalas och umgås med tjocka släkten:-)

I går så hade vi besök hela dagen av bland annat Therese, Maria, Patrik, Elliot, Carina och Roger. Härligt! Kvällen avslutades med kortspel med Sid, Paul och Lena. Jag vann hälften av kortspelen. Det går bra nu.

Tyvärr så fick vi ett tråkigt besked om våran granne. FÖR ofta gör sjukvården fel. Tex när en läkare råkar skära av aortan av misstag och livet går inte att rädda. Hur förklarar man det för familjen?

"Läkare är inte mer än människor de heller."

Hur är det möjligt??? De har lex maria anmält det men vad hjälper det? Han kommer ju inte tillbaka för det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0