Gamla järnvägsstationen!

Här i Byhålan har vi en gammal järnvägsstation som pizzabagarn har köpt och gjort om till pizzeria.

Eftersom endast 25 % av detta hushåll vet hur spisen fungerar och några andra procent vet bara hur man använder micron för att poppa popcorn i så har det blivit några turer till Byhålans pizzeria genom åren. Och till Clownens ära (hon har ju pratat hål i huvudet på pizzabagarn några gånger) så har Pizzabagaren namngivit en pizza efter henne.

Så fint. Verkligen. Fint.

I dag var det invigning och vi har varit där med en blomma osv och fått oss lite mat. Det blev faktiskt bra trots att jag slet mitt hår när jag fick veta hur han tänkte med den gamla delen av järnvägsstationen ;-)

För några månader så tackade jag nej (pga platsbrits, hade tänkt målat den vit) till denna fina hylla som var under biljettluckan i gamla stationshuset. Men jag övertygade pizzabagaren att han skulle behålla den för den är fin tycker jag och så är det roligt och behålla lite av det gamla.



Pizzan ovanför är "Clownen Special".

Pizzan ovanför heter Milano.

Bänkarna från väntrummet är sparade.

Utsikt från takterrassen.

Nej nu ska jag skära upp frukt och åka till Emil för att se på kvalet till Schlagern på lördag och i morgon ska jag till Jenny o Oskar. Ja lillasyster kräver ju en och annan blick också ;-)


Kommentarer
Postat av: Pillan

Visst blev det snyggt:-))))

2010-05-27 @ 19:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0