Undrar om hon satsat höga belopp?

Det är mycket som händer för en 5-åring:

-I dag fick vi tårta på dagis utan att någon fyllde år. Jag fick TVÅ bitar; sa en mycket nöjd och stolt Clown.
-Jaha, varför då?
-Färjesta.
-Vadå Färjestad?
-Ja om laget vann då skulle hon bjuda på tårta juh!!!

Nu blandar sig Direktörn i samtalet:

-Har du spelat om lag på ditt dagis?
-Jaaaa!!!
-Vilket lag då; undrade Direktörn?
-HV
-Vet du vad det laget gör; undrade jag.
-Nä; svarade Clownen.
-De spelar ishockey; sa jag.
-Jaha, svarade hon med koll...

Öhhh okej, nu är det nog dags att reda ut ett och annat med Fröken Göken i morgon på dagis. Kan ju inte börja att deala om tårtor med ungarna. Hit med stålarna så vi kan tjäna lite på våran Clowns spelsinne. Och om Clownen hade spelat på fel lag; vem hade då fått stått och baka tårta??? Jag tror knappast att Direktörn hade ställt sig bakat en tårta för hans 5-åriga dotter hade förlorat ett vad på dagis. Mot fröken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0