Glitterorm!

Vid kaffekoppen:

-Jag måste köpa sådan där glitterorm, säger en kollega.
-Va??? säger jag.
-Mmmm först sätter man i ljus och sedan glitterormen.
-Nämen vad säger du!!! Finns det ormar med glitter på... (här tänkte jag någon orm i typ pärlemo)
-En glitterorm?
-Ja men alltså en sådan där som man har runt halsen fast med glitter.
-Man ska inte ha ormar runt halsen.
-Nej men en sådan där boa med fjädrar. En grej man lägger runt halsen som finns med rosa fjädrar.
-Ahhhh du menar en fjäderboa.
-Ja och så finns det med glitter som man hänger i granen.
-Men det heter ju inte glitterorm!
-Nej men vad heter det???
-Glitter.
-Ja just det.

Sa jag att han är från Årjäng?

Kommentarer
Postat av: FridaK

Årjäng, där har du förklaringen ;)

2010-11-26 @ 23:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0