Bland täcken o sängar!

När direktörn fyllde år så köpte jag bland annat en nytt täcke till honom för det andra var från stenåldern hans föräldrahem och hade några år på nacken.

Eftersom Direktörn tar tid på sig så hjälpte jag honom en bit på vägen och packade ut täcket från förpackningen. Och tänkte när jag fick upp det:

Ahmäh faan har jag köpt dubbeltäcke!!! Måste vi köpa nya påslakarn nu och faan vad osams vi kommer bli!!!!

Men sen såg jag att det var två täcken. De satt ihop med knappar så det var bara att ta loss dem. Men jag knöka i de två täckena för jag tänkte:

Aha, på vintern ska man ha två och på sommaren ett. Smart IKEA. det blev ganska trångt i påslakarnet och tungt men det var ju ett av de dyraste täckena på IKEA så det ska kännas. Eller hur!

Men så i går var jag med Therése och köpte säng mitt bland alla flyttar. Vi fick tag på IKEAS största flata (finns en del från den världen där aj prömis jo) och eftersom vi var två brudar som dividerade om vilken säng som var snyggast och om madrasserna skulle passa osv så var ju vi också givetvis lesbianos. Enligt flatan på IKEA.

Detta tog lite tid så jag tjuvkikade lite i en folder som låg i ett hörn och skräpade under tiden min Daniels sambo letade säng. Och då idiotförklarade jag mig själv:

Duntäcke för alla årstider; ett svalt tunt sommartäcke samt ett lite tjockare för vintern.

Aha, man behöver alltså inte sätta ihop dem. Det ena ÄR TJOCKARE och varmare.

Smart Barbor!

Men faan vad flatan ville ha oss!

Daniel får se vad han ska ha för säng när han har monterat ihop den. Vi gjorde grovjobbet; var på IKEA, EN LÖRDAG och bröt naglarna.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0