Nu du Jonas!

Vaknar till ett deprimerat Sverige och vi skäms för att vara svenskar.
Varför får sd röster? Har någon av er som läser min blogg röstat på sd så vill jag att ni håller det för er själva.
Jag tar det otroligt personligt att sd har fått kommit in i riksdagen och att människor i Sverige röstar på ett rasistiskt parti. Blir kränkt och ledsen.

Varför jag tar det personligt?
Jag bor tillsammans och har barn tillsammans med en invandrare. Direktörn kom till Sverige när han var ca 11 år. Han kunde inte ett ord svenska. Men då kanske någon säger; men han är ju ingen RIKTIG invandrare. Vad är en riktig invandrare? Om man lämnar sitt hemland så är det för att man hoppas på att få det bättre i det nya landet. Ibland är det livsnödvändigt att fly sitt land för sig själv eller sin familjs skull(ej i Direktörns land). Ska inte dessa människor få komma hit och förhoppningsvis få det bättre?
Vilken anledningen än är så tycker jag att vi ska välkomna de som vill komma till Sverige för om jag vill flytta till ett annat land så vill jag känna mig välkommen där.

Men det ska bli väldigt intressant att följa älskade vännen Jonas i riksdagen. Jonas med partivänner kommer få fyra tuffa år som ingen vet hur det kommer att styras än. Grattis Jonas till din ståtliga plats och Artisten kommer på ett studiebesök snart för han vill se var du ska jobba!

Jag är stolt över dig Jonas och det känns bra att jag och syster yster har dig på plats nu så vi kan styra upp på riktigt;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0