Personer ombord vet inget!

Lyssnar på nyheterna och de säger "Passagerarna ombord vet inget enligt piloten."

Men hallå!!!! Tror de att de har stenåldersmänniskor med sig eller???

Om ett flygplan landar utan att det är planerat dvs de mellanlandar på ett ställe där det inte var tänkt. Man får nämligen oftast veta om det ska mellanlanda för tex tankning innan flygningen börjar.

Med dagens terroristhot så skulle jag i alla fall börja ana oråd om man landade på ett annat ställe än planerat. Och jag skulle absolut sätta på min mobiltelefon för att kolla nyheter och ringa familj och vänner. Tänk om planet sprängs i tusen bitar och man har tänkt:

"Nej men inte ska väl jag ringa mina närmsta familj och vänner och prata med dom; det kan ju störa teknisk utrustning."

Men skulle piloten säga så här:

"Vi har brandfarligt material ombord så använd inte teknisk utrustning pga att det kan antändas." Då kan man ju börja prata på att hålla fingrarna i styr.




Kommentarer
Postat av: Pillan

Hahahaaa.....så sant så:-)

2010-09-28 @ 14:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0