Kaninen igen!

Fy faan vad äckligt, jag måste spy snart!

En av kaninerna har blivit biten och har så äckliga sår. Jag vill ta bort henne men Direktörn vill se hur det går under helgen.

Vi vet inte om det är den andra kaninen som gjort skadan eller om det är det döda djuret som ligger i buren. Det ser ut som en död råtta eller liknande. De har ju trots allt varit tillsammans sedan sommaren så jag är tveksam till om det är den andra kaninen. Men det var i alla fall en död djurkropp som låg i buren. Eller kan det ha varit en kaninbäbis? Föder de bara en unge? Kan de ha börjat bråka över ungen?

Kom igen, hjälp oss om ni har några tankar.

Nej, jag tänker inte ta kort av eländet, det är så förbannat grymt så jag orkar inte se ordenligt på hennes skador.

Men hon äter osv så vi får se hur det går. De bor i skilda burar nu i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0