Kräket kommer!

Just nu kräks jag på skolan.
Eller ja, igår alltså.
För idag började vi kursen InDesign och ska lära oss lite design på datorn.

Men igår... Vi var flera som var beredda att slänga in handduken. Vi gör något med Lindex. Vi börjar få grepp om uppgiften. Här är några av övningarna som ingår i den (än så länge) 11 sidor långa uppgiften:

Beskriv de problem som har identifierats utifrån situationsanalysen och swot-analysen, dessa problem är till för att lösas och för att kunna lösas måste de beskrivas.

Beskriv de konkreta marknadsföringsåtgärder eller aktiviteter som skall genomföras månad för månad under en period om tolv månader, inom ramen för handlingsplanen. Här ska ni redovisa en investeringskalkyl för marknadsföringsinvesteringarna för att det skall bli lättare att ekonomiskt bedöma marknadsplanen och de aktiviteter i aktionsplanen som ni avser att vidta.

Upprätta en ekonomisk budget där ni visar vilka kostnader era planerade aktiviteter orsakar och hur stor omsättning ni räknar med att kunna uppnå efter tolv månader, samt hur ni bedömer att andra mått som härleds från målsättningarna kommer att utvecklas efter tolv månader med genomförda aktiviteter.

Beskriva hur aktionsplanen, investeringskalkylen och marknadsföringsbudgeten skall följas upp och utvärderas, vilka mätningar skall göras i efterhand och hur ska jämförelse mellan väntat resultat och utfallet utvärderas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0