En ål i röven!
Jag har ju som sagt läst marknadsföring nu i 1½ år.
Och då har vi lärt oss att det är bra om kunden kan identifiera sig med budskapet i annonsen.
Okej kära reklambyrå som lyckats lura i Flygresor.se att det är en skitbra idé
att göra en reklamfilm där en man i en tunna för en ål i röven, hur tänkte ni nu?
Vem står i en tunna fylld med vatten på ett kontor?
Och vilka är kunderna som har en ål i röven?
Vilka kan se sig själva i denna reklamfilm?
Jag bara undrar....
Och då har vi lärt oss att det är bra om kunden kan identifiera sig med budskapet i annonsen.
Okej kära reklambyrå som lyckats lura i Flygresor.se att det är en skitbra idé
att göra en reklamfilm där en man i en tunna för en ål i röven, hur tänkte ni nu?
Vem står i en tunna fylld med vatten på ett kontor?
Och vilka är kunderna som har en ål i röven?
Vilka kan se sig själva i denna reklamfilm?
Jag bara undrar....
"Att hitta rätt flygresa kan ofta vara som att leta efter en (n)ål i en höstack. Sökmotorerna och resebyråerna är hundratals men skiljer sig en hel del emellan." texten är här ifrån.
Om ni gillar spyor kan ni titta på deras förra reklam som blev fälld Reklamombudsmannen (RO):
Men de får uppmärksamhet och det är ju bra marknadsföring.
Kommentarer
Postat av: Jensa
Kollar man KIA-index så ökade Svenska Resenätverket / Flygresor.se mest av alla svenska sajter förra veckan (54 respektive 59%). Så tydligen funkar det...
Trackback