Att del ge honom halva informationen!

Direktörn älskar mat.
Han älskar mat så mycket att om han precis har tryckt
i sig en Sarah special från den lokala pizzerian och jag erbjuder honom en bit skinkpaj så bara tar han den
och trycker in den i munnen utan att reagera och känna efter om han är
hungerig eller inte.
Han bara äter!
Dygnet runt.
Finns det något att äta här hemma så äter han.

I många många år har han sagt:

-Kommer det sushi till Arvika så är det faan i mig bäst. Arvika kommer att ha ALLT.

Nu finns det sushi på fredagar och lördagar.

Men han är INTE riiiiiktigt nöjd.

-Nu fattas det bara indiskt så är Arvika komplett.

Idag fick jag den stora världsnyheten att det serveras indiskt i Arvika.
Lunchbuffé.

De kommer gå i konkurs innan de värmt på sitt basmatiris om Direktörn får veta var detta ställe
serverar lunch-BUFFÈ.

Och han kommer sin död närmare med 3-4 kg curry-kryddat lammkött.

Och nu är ju ja en klassisk dretkärring så jag ringer och frågar om han hört nyheten?

-Vilken nyhet? Jag hörde du pratade med Pervo-Per om baciller och magsjuka.
-Nja inte riktigt men detta kan leda till magsjuka.
-Vad????
-Hörde du verkligen inte vad jag och Pervo-Per diskuterade?
-Nej.
-Indiskt.
-Va??? Ska vi äta indiskt?
-I Arvika.
-Va???? Har det öppnat en indisk resturang i Arvika?
(Har krypper han nästan ur skinnet och väser i falsett)
-VAR FINNS DET INDISK MAT I ARVIKA? VAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(De som står i närheten av Direktörn ser troligtvis hur det nu kommer små svettpärlor från
hans hårfäste och han är troligtvis också rödflammig på halsen.
-Säger jag inte. Kom ihåg att du inte ska äta köpmat på lunchen. Jag säger bara det!
Och det har INTE öppnat en indisk restaurang i Arvika. de serverar det på lunchen som lunchbuffé.
-Buffé????
(Nu hör han änglarna spela.)
-Men du kan ju inte ringa och berätta detta och sedan tro att jag inte ska äta indiskt?
-Jo det kan jag.

Direktörn får här med hjärnblödning och skriker:
-Pervo-Per!!!!!!!!!!! Hörde du om den indiske buffén???

Hör något i bakgrunden mummel mummel.
-Ja vad bra, Pervo-Per håller på att kolla upp var de serverar INDISK BUFFÉ. Ses sen.

Klick, så la han på.

Exakt en minut senare ringer han:

-Jag och Pervo-Per är på väg till den indiska buffén nu.
-Men du, då GÅR ni dit!!!
-Ja, jag hade faktiskt tänkt föreslagit det.
(I helvete heller att han hade. Men han tycker säkert det är skitfränt
att han har gångavstånd till en INDSIK BUFFÉ fem dagar i veckan.)

Men jag vill fortfarande påminna kära Direktörn om att
de dagar jag gör matlådor till dig så får du INTE köpa köpemat.

Så det så!

och nu följer en eftermiddag av antingen ett klagande om att det
BARA VAR SJU RÄTTER OCH INGET LAMM

eller

FY FAAN VAD ONT I MAGEN JAG HAR.

Det lär i alla fall inte bli något mer jobb på Direktörns jobb i eftermiddag för de kommer antingen
sitta på skithuset eller utvärdera den indiska buffén.

Eller förlåt, INDISK BUFFÈ, menar jag självklart.

Detta är större än när England vinner VM i fotboll.

Ja, ni fattar nivån.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0