Hästar är inga frukter, de är massförstörelsevapen!

Clownen älskar hästar.
 
Vi andra gillar dom inte.
 
De är stora och innehåller ingen stoppknapp när det går åt helvete.
 
Igår hände det. Den första av 100.
 
Hästen började galoppera och Clownen tappade kontrollen och flög ur sadeln.
 
Hon var täckt med grus från topp till tå och armen hängde konstigt på henne och hon gråt
som en vuxen man när hans lag förlorar på straffar i en final i fotbolls-vm.
 
Men hon är tuff och ville upp på hästskiten igen.
 
Borstade av henne gruset och lyfte upp henne i sadeln.
Men jag kände inombords att detta var inte rätt.
 
Hon red ett varv och tårarna rann.
 
-Mamma, detta går inte.
 
Vi lyfte av henne och hon var otröstelig:
 
-Då är det 99 gånger kvar då.
-Va? undrade jag.
-Ja, man ska trilla av 100 gånger innan man är en bra ryttare.
 
Hon kunde hålla ut armarna och röra på fingrarna
men hade väldigt ont i handleden och kunde inte hålla i saker för det gjorde så ont.
Så det var bara att åka upp till akuten men det var inget brutet
som tur var!
De undersökte handen och röntgade så Mamman här var nöjd.
Hon fick ett bandage och när hon kom hem somnade hon gått efter smärtlindring
och en dusch.
 
Hon tyckte det var lite onödigt att det var sju OLIKA personer som hjälpte henne på akuten
och det kanske hon har rätt i.
 
 
Här röntgades hon och under hela tiden så tänkte jag:
Det här hade Direktörn gillat!
För dessa apparater flög runt i rummet med hjälp av fjärrkontroller och det var som
ett program om Startrekk eller så.
 
Och nej Kära Direktörn, jag kommer inte köra
dig till akuten så fort du spelat innebandy så du får uppleva detta.
Bit ihop och ta Voltaren på din otränade och gamla kropp om
du ska hålla på med gubbandy!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det stavas inte Startrekk..

2013-01-09 @ 15:11:24
Postat av: Kusin M.

Stackars tjej!
När jag gick på ridskola en gång i tiden och de sa att det bara var 99 gånger kvar. Svarade jag att så jävla dum i huvve är inte jag och så slutade jag

2013-01-22 @ 18:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0