Onödigt papper från Försäkringskassan!

Ni vet den där besvikelsen som uppstår när ni skickar
med sambon en matlåda för att spara pengar och sen upptäcker att han kastat dess
innehåll för att åka med Pervo-Per till Amigo för att hämta pizza istället.
Den besvikelsen!
 
Exakt så kände jag idag när jag öppnade posten från Försäkringskassan.
 
På nyårsafton så körde Försäkringskassan en annonskampanj som
gick ut på att det ska bli mindre blanketter från FK.
 
Halleluja vad pengar staten sparar på detta tänkte jag.
 
Tills idag.
 
Då kom detta brev:
 
 
Jessica Werner har skickat ut ett brev som säger att jag inte får pengar
för den första sjukdagen eftersom det är en karensdag.
 
No shit Sherlock!
 
Måste vara underbart att ha hand om FK´s brevhantering och veta att sådana brev
ligger i brevhögen som anger exakt den informationen
som ansökaren läser på hemsidan när användaren ansöker om sjukpenning på hemsidan.
 
Här är annonsen från nyår:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0