NÄE!

Igår gjorde jag det igen.
Korkade saker. Saker som är oförklarliga.

Jag la en maskindiskmedelstablett i en burk med Creme Fraiche istället för i disken.

Suck.
Men jag börjar vänja mig.
Jag är inte förvånad längre, har gjort så mycket korkat så det är inget konstigt längre.

Andra saker jag gör:

Står ute i trädgården med ett hundkoppel i handen. På insidan ytterdörren sitter hunden och undrar varför hon inte får gå med ut på hennes kisspromenad.

Står vid soptunnan och trycker på bilens fjärrkontroll. Soplocket öppnas inte med hjälp av en fjärrkontroll, man måste öppna det själv.

Går in i sovrummet o glömmer vad jag skulle göra. Går ut igen. Kommer på att det var ju sova jag skulle göra.

Glömmer skölja ur schampot och upptäcker det när jag börjar kamma mig sen.

Kan se en film om och om igen utan att förstå att jag redan sett den.

Sitta i samtal med vänner och vara delaktig för att sen inte minnas ett dugg av vad vi diskuterade.

Ropar fel namn till personer. Kan ropa tre fyra namn innan jag kommer på vad jag gör.

Säger fel ord. Igår var det veken på stearinljuset som hette stubin.

Osv osv.

Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0