Dag två!

Japp då var dag två avklarad när det gäller min variant av GI. Jag hade lite huvudvärk i morse men det gick över ganska snabbt.
Detta fick min stora mage i dag:
Frukost: en tallrik med filmjölk (3% fett) och en halv paprika.
Mellanmål: En näven solrosfrö. Kaffe med grädde.
Lunch: Fisk kryddad med curry stekt i smör, broccoli, två tomater.
Mellanmål: ½ dl Keso med kanel.
Middag: Fetaostbiffar med hemlagad salsa, sallad.

Massor av vatten!

Mitt recept på fetaostbiffar/järpar (11 st fick jag till) med hemlagad salsa:

400 g nötfärs
100 g fetaost
1 ägg
2 msk grädde
En knippe färsk timjan.

Blanda ägg, grädde, smulad fetaost, timjan, peppar och salt. Ha i köttfärsen och rör om. Rulla till järpar/ biffar eller vad du vill. Stek i smör på medelvärme.

Under tiden gör du salsa:

1 hackad gul lök
1 vitlöksklyfta
½ röd paprika i fina bitar
½ gul parika i fina bitar
500 g krossade ekologiska tomater
½ dl vatten
Salt peppar

Fräs lök, vitlök, båda parikahalvorna i lite smör/olja tills det fått färg. Häll över krossade tomater och vatten. Låt koka i 10 minuter. Krydda med salt, peppar och tex färsk timjan.

Om ni använder mina recept hänvisa gärna till min blogg och lämna gärna en kommentar om ni provat de.


Kommentarer
Postat av: Gunilla -nillisen

Underbart, vilket härligt recept, det ska jag testa!

2009-01-30 @ 19:58:30
URL: http://sockersaltochcitron.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0