LCHF Rockar Fett!

LCHF står för Low Carb, High Fat. Eller lite kolhydrater, mycket fett. Det passar mig som sockerberoende perfekt! Kolhydrater och socker är same shit but different!

Vad händer med kolhydrater/stärkelser/socker i kroppen som du inte gör av med det? Det blir till fett och du blir dåsig och hamnar i sockerkoma. Ahhh soffan är ett paradis:-)
Nu lägger jag mig på soffan efter en lyckad dag med rätt kost och tar tag i datorn och surfar runt på diverse bloggar och cyklar till mina favoritprogram på tv´n.

Har du många kilos övervikt? Ta tag i att ändra dina matvanor och sen gå över till motion när du känner att du har hittat balansen i din dagliga mat och trivs med det. En del klarar att ta tag i motion med en gång men en del måste fokusera på matvanorna först för att bli av med sockersuget och en del tar på skorna och går ut och går första dagen.

Alla är vi olika men fokusera inte på att du troligtvis inte kommer klara det denna gång heller utan fokusera på dina mål och framtiden. Din övervikt speglar inte en personlighet nu utan personligheten du hade förr.

Vill du veta mer om LCHF besök Andreas Eenfeldt (kostdoktorn)sida här: http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

I dag är jag inne på dag tre och jag har liten susande huvudvärk med mig och behövde min första kopp kaffe redan före kl 10:00. Men det känns skönt nästan för jag vet att det är ett steg längre bort från sockerkicken:-)

Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Du kommer klara det!! Här har du en till som kämpar med samma sak!



Önskar Er en härlig helg!!



Kramis!

2009-01-30 @ 11:11:44
URL: http://duracellmamman.se/
Postat av: Doc_

Lycka till!



Eventuell huvudvärk och liknande omställningsbesvär brukar oftast försvinna rätt snabbt (ett par dagar - en vecka).

2009-01-30 @ 12:08:18
URL: http://www.kostdoktorn.se
Postat av: ulrika_m

Men vad duktig du är! Jag kör samma sak nu, har precis avslutat 4:e veckan idag! Kämpa på Anna, man mår ju så himla bra av detta! Kram.

2009-01-31 @ 10:38:34
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0