Bumpen!

Clownen har haft en knöl (hon kallaren den "bumpen" och skäms över den så prata inte högt om den när hon är med är ni snälla!) sedan i maj 2009. När hon föddes hade hon en "skrattgrop" i tinningen och för drygt ett år sedan började den växa. Nu under sommaren har det varit olika turer hit och dit. Här är ett besök tex.

Förra veckan var vi till Karlstad och hudavdelningen på Centralsjukhuset. Först fick vi träffa en läkare som klämde o kännde som inte visste vad det var. Kallade på läkare nr 2 och den blev inget klokare. Knölen är både hård o mjuk. Hade den varit enbart hård så hade det troligtvis varit en fettknöl. Nu misstänker de en cysta eller förkalkning. Det är inget som hör hemma på ett barn. Läkarna gick in på ett rum och diskuterade och gav oss beskedet att de vill operera bort den.

Vi åkte hem med beskedet att vi skulle få en tid för operation i höst.

Fem dagar senare ringer det från sjukhuset i Karlstad. De ville träffa oss igen... Här sov jag inte många timmar den natten. Vad ville de????

I dag var vi där och läkaren ville göra en undersökning inför operationen osv. Vi fick fylla i en hälsodeklaration för Clownen och information hur nersövningen av henne skulle ske. Vi slipper förhoppningsvis sova över! Var till Apoteket och köpte en bedövningssalva (Emla). Salvan ska smörjas på en timme innan vi kommer in, på båda armvecken och händerna för diverse dropp mm.

Knölen ska efter operation skickas för cellprovsanalys.

Som jag skrev i början så tycker inte Clownen om denna Bump. Hon var jättearg i dag när jag skulle förklara på fritids vad vi skulle göra. Hon vill inte heller ha hårspänne eller dyligt så Bumpen kommer fram. Sötnosen.

Någon som har läst eller hört om något liknande får ni gärna berätta!
Hur är barn efter uppvaket, mår de dåligt?

Nu ska jag lägga mig på soffan och slappa för jag känner att en spänningshuvudvärk kan komma vilken minut som helst ;-)


Kommentarer
Postat av: Kusin M.

Åå, lilltjejen. Jag vet inte vad jag ska skriva men jag fick tårar i ögonen när jag läste inlägget. Hoppas det går bra.



När elliot blev sövd (operation av armen) så vaknade han bra och fortsätte sova på natten sedan. operationen var på kvällen. När han vaknade så var han lugn och han fick äta en piggelin. Han var dock inte lika glupsk som han brukar. De förklarade innan att det var vanligt att barn kunde vakna och vara väldigt arga nästan aggresiva. En del är också illamående och kan kräka. Men allt gick bra för oss och som de sa till mig på sjukhuset när jag var orolig innan. De söver flera barn varje dag på sjukhuset, det tröstade mig lite men jag tyckte ändå att det var lite läskigt. Kram

2010-08-19 @ 20:02:36
Postat av: Anna

Tack Kusin Vitamin!!!!

Skönt att höra hur en del reagerar.

2010-08-19 @ 20:09:36
URL: http://minkamera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0