Kycklinggratäng med blomkål!

Här är en rätt jag rafsade ihop nu i kväll när jag såg vad som fanns i kylskåpet. Man kan nog ta lite av varje men det var detta som vårat mitt kylskåp erbjöd.

700 gr kycklingfilé
1 blomkålshuvud
10 st stora färska champinjoner
3 dl creme fraiche
1 dl grädde
Ost tex cheddar eller prästost
3 msk röd currypasta
Chilipulver
Salt
Peppar
Smör

Dela blomkålen i buketter och koka de nästan mjuka. Häll av vattnet och tillsätt grädden, cremé fraichen och 1 msk röd currypasta i blomkålsgrytan och koka fem minuter.

Skiva champinjonerna och stek dem i smör med salt o peppar och lägg i en smord ungssäker form.

Skiva kycklingfilén i gaffelstora bitar. Stek dem i smör med röd currypasta, chilipulver, salt och peppar. De ska vara genomstekta.

Lägg på skivad ost ovanpå champinjonerna i gratängformen och på med den stekta kycklingen. Ett lager ost till och sen på med blomkålsröran.

Avsluta med ett lager ost ovanpå allt.

In i ugnen på 200 grader tills allt fått färg.

Smaklig spis!




Kommentarer
Postat av: Kusin Carina

Åhh, vad gott det verkar. Nu blir jag än mer hungrig, men jag slutar jobba om 45 min så då kan jag få något i magen.

2010-05-13 @ 21:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0