Angående mina LCHF-recept!

Har fått en del förfrågningar under året om mina LCHF-recept; varför det inte finns ordentliga recept ;-)

Här är ett mejl jag fick idag av Veronika(Tack Veronika för mejlet!):

Angående köttfärssåsen på din blogg.

Hej tjejen !

Den ser smarrig ut, men hur jag än letar så kan jag inte hitta receptet på den!
Det finns en del maträtter där som inte har receptet med sig...synd, för det ser gott ut :)

Kan du lägga till receptet till dina bilder tror du ?

// Veronica



Mitt svar:

Hej hej!
Åhhh det är lite svårt för jag gör ofta bara lite hopkok av det jag har hemma. Köttfärssås är just ett sådant exempel.
Jag bryner köttfärs och hackad lök i smör. Kryddar med tex vitpeppar, paprika, salt och cayennepeppar. Jag använder hellre tomatpure än krossade tomater pga kolhydrathalten i tomater. Ketchup är ju förbjudet ;-) Ha gärna i grädde i köttfärssåsen och en buljongtärning.
Vitlök, curry, spiskummin eller kanel är också gott till köttfärs.

Så mina köttfärssåser blir alltid olika ;-)

// Anna.

Här är "LCHF-recepten"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0