Hur går det med LCHF då?

Jorå det rullar på. Jag har dragit ner på pålägg som tex skinka (innehåller socker) och mejeriprodukter för de kan göra att det går lite långsammare med viktnedgången. Jag äter inte massa yoghurt men använder grädde till kaffe och matlagning.

Min mat under några dagar:

Frukost: Två stekta ägg.
Mellanmål: Kaffe med grädde
Lunch: Pannbiff med ost, tzasiki, paprika och sallad.
Middag: Lasagne, istället för lasagneplattor använde jag zuccini.

Frukost: Avokado med majonäs.
Mellanmål: Kaffe med grädde.
Lunch: Fisksoppa.
Middag: Pannbiff m kokt broccoli och pepparsås.

Frukost: Två kokta ägg med smör.
Mellanmål: Kaffe med grädde.
Lunch: Grillad kyckling, tzasiki.
Middag: Pepparbiff, beasås och kokt broccoli.

Dryck: Vatten eller smaksatt Ramlösa och Loka, grönt thé och kaffe.

Dessa bloggar följer jag:

Kostvägen

Kostdoktorn

Anna Hallén

Lifezone

Läste om en kvinna som inte gick ner något under de första sex månaderna. Efter det gick hon ner 60 kilo på ett år. Jösses!




Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Anna!

Jag har nu kört LCHF i snart fyra veckor och det går trögt med både vikt och cm nedgång men jag mår bra och det är lätt att följa "dieten" Jag läste också om henne som inte gick ner något de första 6 månader så jag kämpar väl på. Jag har lagt till mer smör mot vad vad jag hade i början får se om det ger resultat. Ska lägga till lite träning också kanske det får det att lossna? Jag går ju inte upp i alla fall vilket är skönt och jag är inte hungrig. Ska på fest ikväll det blir en utmaning! Jätte fin folder du har gjort :-) Kämpa på Anna!

Kram Lena

2011-02-12 @ 14:40:08
URL: http://lenalandis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0