Om Axel. Och Helena!

I våras kom jag i kontakt med Axel och hans familjs kamp mot cancern.
Genom deras blogg
Fy faan rent ut sagt vilken styrka vi människor har.
Hur klara föräldrar av vardagen när man får veta att ens barn har cancer?
 
Jag fick veta om Axel genom Helena.
Helena lärde jag känna för många år sedan när jag skulle starta min scrapbookingbutik.
Hon hade då en egen butik och var även grossist.
Även hon är en kämpe.
Hon är driven och gör inget av slumpen.
Hon är stark och startar de projekt hon tror på.
En riktig entreprenör.
Hon älskar att resa och träffa nya människor och knyta kontakter.
Vi har ätit lunch i Los Angeles och tagit en drink på båten till Tyskland.
Och nu i våras började hon skriva om en cykelresa till Paris.
Jag trodde hon hade förlorat det helt.
Va faan ska hon göra???
Cykla till Paris???
 
Sen läste jag om Axels kamp.
Självklart ska hon cykla till Paris.
Och hon kommer klara det galant tänkte jag.
För bestämmer hon sig för något så gör hon det till 100 %.
 
Helena, Axels Pappa och Team Rynkeby Malmö nådde målet i fredags
och vid Eiffeltornet var Axel.
Axel fick se sin Pappa cykla i mål i Paris.
Vilken kämpe!
 
Axel, Helena, Pappa Fredrik och alla andra
är hjältar och har kämpat i många dagar!
 
I fredags tog Axel emot sin Pappa på mållinjen i Paris.
Den kampen var över.
 
I måndags tog änglarna emot Axel.
Hans kamp var över.
 
Nu börjar nästa kamp för Axels familj.
 
Ge dem styrka.
 
 
Bild lånad av Helena.

Kommentarer
Postat av: Kusin M.

Det finns inga ord!

2012-07-26 @ 15:30:33
Postat av: Kusin M.

Det finns inga ord!

2012-07-26 @ 15:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0