Kaos med andra ord!

Nu har jag upplevt de värsta dagarna på jobbet.

Denna vecka slog vi ihop två grupper till en.

Ny personal och nya vårdtagare.

Kaos med andra ord.

Fyra bilar fattas.

Kaos med andra ord.

Fem personal sjuka.

Kaos med andra ord.

Vårdtagare som får vinterkräksjukan och mer personal behövs.

Kaos med andra ord.

Över 10 cm snö faller från himmelen och gömmer isfläckarna.

Kaos med andra ord.

Personal faller och skadar sig.

Kaos med andra ord.

Kommunens kylsystem havererar och kommunens serverar stoppar.

Kaos med andra ord.

Vi tar hand om våra vårdtagare efter scheman på datorn.

Kaos med andra ord.

Just nu vill jag gå tillbaka till tiden då man rapporterade
via mun till mun och inte via en dator.

Vi har ingen koll utan våra datorer.

Kaos med andra ord.

Vi som var inne och jobbade dessa dagar har slitit ont men med gott mod.

Mitt uppe i detta kaos så får jag underbara ord från vårdatagare så man orkar lite till...

Imorgon är jag beordrad vila för att sedan köra igen på söndag.

Jag har fått VIP-biljetter till DAD men orkar bara inte gå.
Har sett fram emot denna konsert i ett halvår
men både kropp o själ säger nej.

Vill man utföra terrordåd mot våra kommuner så ska man slå ut datasystemet.

Vill INTE uppleva detta igen.

Vill lägga tiden på omsorg och inte tekniken.







Kommentarer
Postat av: Kusin M.

Det visar vad sårbart systemet är. Hoppas du blir frisk snart!

2012-03-11 @ 18:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0