Grisgryta med svamp!

6 skivor griskött
250 gr champinjoner
1 stor lök
smör
3 dl grädde
4 vitlöksklyftor
salt
vitpeppar
paprikapulver
cayennepeppar

Strimla köttet, skiva champinjonerna, tärna löken, hacka vitlöken och bryn detta i smör.
Krydda med paprikapulver och cayennepeppar.
Häll på grädden och rör runt några varv.
Låt puttra i ca 45 minuter.
Rör några varv och smaka av med peppar o salt.
Gör en sallad eller peta näsan under tiden det puttrar.
Själv bloggade jag.
Och smakade.
Så awsome!!!!





Innan jag ska jobba natt så ska jag till Kära Ullis
och adoptera hennes olivträd.

Så någon som vet hur jag ska få det att överleva får ni gärna höra av er!

Kommentarer
Postat av: jess

ställ trädet i mitt växthus;)

2012-05-09 @ 21:53:46
URL: http://emmelinnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0